Lupe xenon / bixenon

Lupe xenon | Ce inseamna bixenon | Cum functioneaza

Lupe xenon

Numite popular “lupe xenon”, proiectoarele xenon sunt in fapt dispozitive complexe destinate sa capteze si sa proiecteze in mod controlat lumina emisa de un bec xenon. A nu se face confuzie cu proiectoarele de ceata care sunt montate in bara fata ! Proiectoarele (lupele) xenon sunt montate in farurile autovehiculelor (nu pe bara) si au rolul de a directiona lumina, in mod uniform, in fata masinii.

Desi in trecut mai existau masini cu faruri xenon OEM fara lupe, in prezent avantajele utilizarii proiectoarelor xenon sunt evidente, astfel incat toti producatorii auto premium isi echipeaza masinile doar cu faruri dotate cu lupe xenon. Mai mult, legislatia in vigoare in SUA obliga fabricantii de autovehicule sa utilizeze doar faruri xenon cu lumina proiectata, nu reflectata! (in trecut au existat autovehicule cu xenon de fabrica fara proiectoare – Ex: Volvo, Mercedes, Honda, etc; farul era clasic, cu reflector geometric, ca la farurile halogen). In Europa, in plus fata de dotarea cu proiectoare pentru iluminarea cu xenon, sunt obligatorii si reglajul automat al farurilor si spalatoarele de far. Astfel, daca dorim sa echipam o masina, in mod legal, cu faruri xenon, este nevoie sa indeplinim cele trei conditii.

reglare faruri xenon1.  – sistem de reglare automata a farurilor :

Acest sistem este necesar pentru a asigura inaltimea optima a bataii farurilor in permanenta, indiferent de orice modificari ce pot influenta pozitia pe orizontala a masinii, cum ar fi greutatea cu care a fost incarcata. Majoritatea masinilor dotate cu faruri halogen nu au sistemul automat, dar bataia farurilor pe verticala se poate modifica din habitaclu, de la un buton special care are marcate, in majoritatea cazurilor, 4 pozitii: 0, 1, 2 si 3. De regula cea mai mare cifra(3) reprezinta pozitia cea mai joasa, iar cifra cea mai mica (0) reprezinta pozitia cea mai inalta a farurilor. Astfel, in functie de incarcatura, setarea inaltimii farurilor ar trebui utilizata astfel:

reglare electrica faruri

Daca selectam inaltimea bataii farurilor corespunzator nivelului de incarcare a masinii, nu vom deranja cu farurile xenon pe ceilalti participanti, sporind astfel siguranta in trafic.

Indiferent daca masina noastra este dotata cu sistem automat sau manual de reglare a inaltimii farurilor, este esential ca reglajul mecanic al farurilor sa fie bine facut. Cum se regleaza corect farurile puteti afla in articolul REGLAREA CORECTA A FARURILOR.

Sistem spalare faruri2.  – sistem de spalare a farurilor

Sistemul de spalare a farurilor este necesar pentru a asigura maximul de lumina oferita de faruri chiar si pe vreme rea, cand, din cauza umezelii, geamurile farurilor se acopera cu praf sau noroi. Farurile cu lupe xenon sunt mai predispuse la murdarie deoarece temperatura la care ajunge sticla (sau plexiglass-ul) farului este mai mica decat in cazul farurilor halogen cu reflector; astfel, umezeala de pe sticla farurilor se evapora mai greu si praful se lipeste usor de aceasta suprafata umeda.

Majoritatea masinilor cu xenon de fabrica vin dotate cu sistem de spalare a farurilor. Masinile fara xenon OEM, in general nu sunt dotate cu spalatoare de faruri. Exista totusi si modele cu faruri halogen, care au fost dotate cu acest sistem din fabrica: majoritatea masinilor de teren, Volvo -urile, unele VW -uri, cateva modele BMW , etc.

Sistemul de spalare al farurilor este destul de costisitor daca se doreste montarea aftermarket, pentru instalare fiind necesare mai multe componente: in primul rand duzele de inalta presiune care directioneaza jetul spre faruri, apoi pompa suplimentara necesare generarii unei presiuni inalte, rezervorul de apa de capacitate marita sau un rezervor suplimentar si nu in ultimul rand tubulatura: furtunele, coturile  si accesoriile aferente. Costul pentru componentele necesare este aproximativ 1200-1400 lei. La pretul componentelor se adauga si pretul manoperei, care este, de asemenea destul de ridicat.

Desi este foarte util, sistemul de spalare a farurilor nu este esential pentru transformarea farurilor halogen in faruri xenon, deoarece, in situatia in care folosim lupe xenon si avem reglata corect bataia farurilor, nu vom atrage atentia agentilor de circulatie. Mai exact, in mers, acestia nu vor observa cu usurinta diferenta intre o masina cu xenon OEM si o masina cu lupe xenon aftermarket, intrucat pentru verificarea celorlalte doua conditii pentru xenonul OEM este nevoie sa opreasca masina: spalatoarele de faruri sunt relativ mici si nu pot fi observate in mers, iar sistemul de reglare automata a bataii farurilor poate fi verificat doar din interiorul masinii. Putem concluziona astfel ca pentru modificarea farurilor halogen in faruri xenon, cel mai important, atat din punct de vedere legal cat si din punct de vedere functional, este montarea de lupe xenon (proiectoare xenon).

lupe xenon3.  – proiectoare xenon pentru faruri

 

 

 

 

  • Proiectoarele xenon sunt formate din urmatoarele componente :

proiector xenon

1. Lentila xenon – amplifica lumina si o uniformizeaza.

2. Corpul reflector – colecteaza lumina si o directioneaza catre lentila. Pe partea posterioara a corpului reflector se afla si suportul de bec.

3. Obturatorul – delimiteaza raza de lumina in partea superioara a proiectiei,

  • Proiectoarele bixenon sunt formate din urmatoarele componente :

 

faza scurta proiector bixenon
1. Lentila xenon
 – amplifica lumina si o uniformizeaza.

2. Corpul reflector – colecteaza lumina si o directioneaza catre lentila. Pe partea posterioara a corpului reflector se afla si suportul de bec.

3. Obturatorul – delimiteaza raza de lumina in partea superioara a proiectiei,

4. Solenoidul – Acesta, la declansare, schimba pozitia obturatorului permitand luminii sa ajunga si in partea de sus a lentilei si astfel sa lumineze in departare. (faza lunga)

Diferentele de constructie intre proiectoarele bixenon si cele xenon sunt: obturatorul mobil activat de solenoid (pentru comutare faza scurta / faza lunga) si geometria reflectorului (care este gandita pentru a focaliza lumina si cu obturatorul coborat – la faza lunga)

faza lunga lupe bixenon

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Exemplu de functionare a unui proiector bixenon:

1. Activare solenoid obturator faza lunga / scurta – vedere interior (prin soclul becului) –  proiector bixenon Hella :

schimbare faza scurta - lunga proiectoare bixenon

2. Activare solenoid obturator faza lunga / scurta – lumina emisa de proiectorul bixenon pentru faza scurta / lunga :

schimbare faza lunga - faza scurta lupe bixenon

Pentru mai multe exemple de modificare faruri halogen la faruri xenon cu ajutorul montarii de lupe xenon, vizitati portofoliul nostru de lucrari.

Pentru oferta noastra de lupe xenon, dati click aici

Spune-ți părerea


Fatal error: Uncaught exception 'wfWAFStorageFileException' with message 'Unable to verify temporary file contents for atomic writing.' in /home/kitxenon/public_html/StreetLegal/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:46 Stack trace: #0 /home/kitxenon/public_html/StreetLegal/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(567): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/kitxenon/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig() #2 {main} thrown in /home/kitxenon/public_html/StreetLegal/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 46

Warning: Unknown: write failed: Disk quota exceeded (122) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/cpanel/php/sessions/ea-php56) in Unknown on line 0